Vi möttes i lobbyn på Grand Hotell Jag hade ju fått hjälp med att rulla in sminkväskorna från taxin och var orimligt pepp på att få testa mina samples Vi åkte gemensamt upp till den vackraste Ingrid Bergmans sviten på Grand Hotell Och teamet gick runt och lokaliserade vart var och en av oss skulle sätta upp sina respektive stationer Jag kollar vart bästa ljuset finns och helst dagsljus och fönsterbänkar som första alternativ Just den här dagen valde jag ändå att sätta upp min beauty station i badrummet Men först kaffe Sen kollade vi igenom moodboard , styling , ljusreffar, och assar och bestämde tillsammans med teamet vilken hår och mejk look som skulle passa Mapei bäst Efter det gör jag min första casting och urskiljning i sminkväskorna och tänker på vilka färger och tekniker som passar sig bäst för valda look YSL paletten med de brunröda tonerna och persikolyster var den första produkt jag tänkte på skulle passa till Mapei efter morgonens styling session. Det blev att jag använde den tillsammans med en palett från Pat McGrath som har en utmärkt mörk kakaoton som är perfekt att göra en mjuk skulptering med. Alla har sitt sätt att jobba på Seinabou förlängde håret och gjorde en snygg tajt fläta Jag gjorde en naturlig bas med lyster efter att mina gua sha stenar fått göra lite magi (reklam för egen verksamhet) En pigg ton på kinden växte fram som alternativ till den lite mer snatchiga looken vi skapade. Vi öppnade fönstret för att kolla utsikten från sviten Och världens bästa Frida på den franska balkongen! <3 Vi bytte outfits på repeat och hade mycket bra skor Liselotte justerade och testade looks och någon filmade Mapei under tiden Frida Marklund/LundlundVi provade outfits och poser och vissa blev färdiga bilder Efter att vi jobbat ett par timmar kollade vi igenom vad vi gillade Och förberedde för look nummer 2. En bronzig , nude variant med naturlig känsla blev det. Sen var det dags att lämna Ingrid Bergman för en annan svensk ikon Filmregissören Roy Andersson Del 2 av plåtningen skulle plåtas i studio. Har inte varit i Roy Anderssons studio innan, men kan kanske beskriva det som att stiga in i ett unikt skaparuniversum med alla tänkbara verktyg, penslar och fyllt upp till taket med olika byggmaterial.Drömlokal helt enkelt! Är övertygad om att känslan i rummet satte en viss ton på bilderna Kan hända hjälpte Jacquemus, Cartier, Balenciaga och Luis Vuitton till en del också? En silverrulle fick bli impromptu rekvisita on set Frida Marklund/Lundlund Ja typ så såg vår dag ut bakom kulisserna för omslagsplåtningen med Mapei för ELLE Och resultatet av bilderna hittar ni i det nya numret av tidningen och här och här xxM